VšĮ „Lazdijų turizmo informacinis centras“

Camino Lituano - pažink Lietuvą ir save!

Šv. Jokūbo kelias, arba Camino de Santiago – tai kelias, kuriuo piligrimai keliauja į Santjago de Kompostela (isp. Santiago de Compostela) miestą Ispanijoje, kur įspūdingoje katedroje ilsisi Šv. Jokūbo palaikai. Bet koks kelias, kuriuo Jūs einate į Santjago de Kompostela, galėtų būti vadinamas Šv. Jokūbo keliu. Tarptautinio Šv. Jokūbo kelio pagrindu Lietuvoje parengtas Camino Lituanošiuolaikinis piligriminis, turistinis, pažintinis maršrutas, jungiantis Lietuvą su bendru Šv. Jokūbo kelių tinklu Europoje. Kelias prasideda ties LatvijosLietuvos siena, vingiuoja per Šiaulių, Kauno, Alytaus apskritis ir pasiekia Lenkiją, kurioje susijungia su Camino Polaco piligrimų taku Lenkijoje. Visą kelio maršrutą sudaro 21 etapas nuo Žagarės (LatvijosLietuvos valstybės sienos) iki LietuvosLenkijos sienos. Per Lazdijų kraštą eina trys šio kelio atkarpos: MiroslavasMeteliai, MeteliaiLazdijai ir LazdijaiSeinai. Keliaudami šiomis kelio atkarpomis turėsite galimybę aplankyti kultūrinius, religinius, istorinius, gamtos objektus. Galėtume rašyti ir rašyti apie Camino Lituano, bet smagiausia apie keliones išgirsti iš jas keliavusių žmonių lūpų, tad pakalbinome visai neseniai piligriminiu Šv. Jokūbo keliu žygiavusią veisiejiškę Eriką.

Paklausta, kas paskatino leistis į kelionę Šv. Jokūbo keliu, Erika atsakė: „Nuo senai žinojome, kad yra toks piligriminis kelias Ispanijoje. Apie Lietuvišką kelią sužinojome iš jauniausios sesės, kai ji pati prieš metus įveikė pusę Camino Lituano kelio. Visada kirbėjo mintys išbandyti save, nes su vyru dalyvaujame įvairiuose žygiuose, tačiau tokios ilgos atkarpos ir tiek laiko eiti dar buvo netekę.  Tad tik atradę laiko tam, pasinaudojome proga ir leidomės į šią  kelionę.“. Erika kartu su vyru Valentinu kelionę pradėjo Klaipėdoje, kur šiuo metu ir gyvena. Iš Klaipėdos Camino Lituano kelio pradžią Žagarės miestelyje jie pasiekė keliaudami traukiniu ir autobusu. Pernakvoję Žagarėje jie pradėjo žygį Šv. Jokūbo keliu. Camino Lituano kelias suskirstytas į 21 atkarpą, tačiau dėl karantino apribojimų paskutiniosios kelio atkarpos Lazdijai-Seinai keliautojams teko atsisakyti. Vietoj šios atkarpos Erika su vyru nužygiavo papildomą atkarpą nuo Lazdijų iki Erikos gimtojo miesto – Veisiejų: „Įveikėme 20 Camino Lituano atkarpų ir dar vieną papildomą atkarpą Lazdijai-Veisiejai, kuri nepriklauso Camino Lituano keliui. Iš viso, per 21 dieną įveikėme 523 kilometrus.“.

Nors žygiai piligriminiu Šv. Jokūbo keliu Lietuvoje itin populiarūs šiltuoju metų laiku, bet net  ir vėsiu bei permainingu šio pavasario oru yra keliautojų, kurie nepabūgę nei oro sąlygų, nei didelių atstumų pasiryžta įveikti Camino Lituano iššūkį. „Kelyje sutikome tik vieną piligrimą, kadangi ėjome ne sezono metu. Su Justu susipažinome Daugšiagirės dvaro bravoro menėje, kur apsistojome nakvynei, o sekančią dieną kartu įveikėme vieną su puse atkarpos“,- pasakojo Erika. Tiesa, bendraminčių besidominčių žygiais piligriminiu keliu galima sutikti ne tik keliaujant. Camino Lituano – tai ne tik piligriminis kelias, tai ir bendruomenė, kurios nariai visada pasiruošę padėti ir patarti visiems keliaujantiems ar planuojantiems keliauti piligriminiu Šv. Jokūbo keliu. Šios bendruomenės nariai žygio metu padėjo ir mūsų straipsnio herojams. „Mūsų kelionei einant į pabaigą, prie mūsų vienai atkarpai  prisijungė Igoris ir Kristina, kurie šį kelią buvo įveikę lygiai prieš mėnesį, bei mums daug padėjo visos kelionės metu. Su jais susipažinome Facebook grupėje „Camino Lituano Network“, kuri sieja visus bendraminčius kažkada ėjusius, einančius arba galvojančius apie tai.“,- pasakojo Erika.

Camino Lituano žygiai yra ir puiki galimybė pabūti gamtoje toli nuo didmiesčių triukšmo, geriau pažinti Lietuvą, iš naujo atrasti Jums pažystamas vietas. „Man Lazdijų kraštas ir pati Dzūkija, nesvetima. Gimiau ir užaugau čia. Tad einant per visą Lietuvą, simboliška buvo tai, jog ėjau tiesiog namo. Pareiti namo šį kartą buvo šiek tiek sudėtingiau ir ilgiau užtruko nei paauglystėje, bet parėjau pas tėvelius, į namus, kuriuose užaugau. Labiausiai nustebino, kad pačiuose Lazdijuose buvo atrakinta bažnyčia, kadangi einant per visą Lietuvą, turėdami progą, bandėme aplankyti nemažai bažnyčių, tačiau dauguma iš jų būdavo užrakintos.“,- apie savo kelionę Lazdijų krašte kalbėjo Erika. Žygis Camino Lituano keliu yra tiek fizinis, tiek emocinis iššūkis atmintyje paliekantis neišdildomų įspūdžių. Savo įspūdžiais po kelionės paprašėme pasidalinti ir Erikos:  „Man atrodo, tokių kelionių neįmanoma apibūdinti žodžiais ir išgyvenimus gali suprasti tik tie, kurie išgyvenę kažką panašaus. Mes savo išgyvenimus suskirstėme į tris lygmenis. Visų pirma, fizinė kova su savimi – kai viską skauda, kojos nutrintos, nuolatos galvoji, kiek nuėjai ir kiek dar liko. Bet po kažkiek laiko kūnas pripranta, tada įsijungia visko kvestionavimas, kodėl aš tai darau, kam man to reikia, ar kas man liepė tai daryti. Eidamas turi tiek daug laiko apmastyti visus gyvenimo aspektus, kad po kažkurio laiko nebelieka chaoso galvoje. Visus buvusius mazgus išnarpliojus viskas susidėlioja į vietas, pasidaro aišku ir ramu.“.

Nepaisant visų iššūkių, Erika rekomenduotų leistis į kelionę Šv. Jokūbo piligriminiu keliu, nes „tai puiki galimybė susipažinti ne tik su savimi, bet ir su Lietuva”. Artėjant vasarai, dabar puikus laikas pradėti planuoti atostogų kelionę Švento Jokūbo keliu. Planuojant kelionę siūlome apsilankyti Camino Lituano tinklapyje www.caminolituano.com, Camino Lituano Network grupėje Facebook platformoje bei Lazdijų turizmo informacinio centro tinklapyje www.lazdijai-turizmas.lt. Šiose tinklapiuose rasite daug naudingos informacijos apie Šv. Jokūbo kelią Lietuvoje, keliautojų patirtis, Lazdijų krašto lankomus objektus, nakvynės bei maitinimo vietas. Mūsų pašnekovė visiems besiruošiantiems žygiui rekomenduoja „protingai susidėti daiktus, pasirinkti tinkamą avalynę ir nepalūžti dar nepradėjus eiti“.